"ליבי במזרח ואנוכי בסוף מערב" – סדרת הרצאות בעקבות מסעותיו של ק.ג.יונג אל אוצרות הרוח מן המזרח

unnamed (1)

"ליבי במזרח ואנוכי בסוף מערב" – סדרת הרצאות בעקבות מסעותיו של ק.ג.יונג אל אוצרות הרוח מן המזרח

"ליבי במזרח ואנוכי בסוף מערב"
סדרת הרצאות בעקבות מסעותיו של ק.ג. יונג אל אוצרות הרוח מן המזרח

 

יותר מכל, ספוגים חייו האישיים והמקצועיים של האנליטיקאי ק.ג.יונג ברוחן של תורות המזרח – באמנות, בפילוסופיה, במיתוסים, בסמלים, במיסטיקה, בהיסטוריה ובפולקלור. יונג לא רק קרא בשקיקה הגות רוחנית שמקורה בבודהיזם, בדאואיזם, בעולם היוגה והזן, אלא גם כתב פרשנות לטקסטים קאנוניים, וערך מסעות וסיורים בסין ובהודו, מה שהיה בעיניו פרק משמעותי בתהליך התפתחותו האינטלקטואלית.

הפילוסופיות מן המזרח הותירו על יונג רושם עז ומיוחד. הוא מצא בהן משמעות, יופי, ערך, מסתורין ועניין עמוק, ומחקריו המעמיקים היוו תשתית יסוד לשיח שהלך ונרקם בין מזרח למערב. ועם זאת, גישתו האינטלקטואלית לתורות המזרח נותרה מדעית וספקנית. וכך, על אף ההשפעה הגדולה של תורות אלה על נפשו הוא העיד על עצמו שלעולם יישאר חוקר בן המערב שלא יוכל "לחצות את גבול" התרבות והתודעה אל עולם הרוח של המזרח.

"ליבי במזרח ואנוכי בסוף מערב" הוא הזמנה לצאת בעקבות יונג למסע אינטלקטואלי מזרחה, להודו ולסין, ולהתחקות בסקרנות נטולת שיפוט אחר האופן שבו יונג פגש ופירש את אוצרות הרוח מהמזרח. את המסע נערוך באמצעות קריאה סלקטיבית מתוך יומנו, "זכרונות, חלומות, מחשבות", ומתוך עיון בהקדמות שכתב לאחדים מן הטקסטים הקלאסיים בהם נשבה.

ברקע המסע נבחן ונתהה יחד [בלא צורך לתת מענה ברור] בהנחה של יונג, ולפיה אנשי המערב לא יוכלו להבין עד תום את עולם הרוח מן המזרח

הסדרה מתקיימת במוזיאון ארץ ישראל, תל אביב:

אחת לשבוע, ימי א', בין השעות 19:30-21:00.
פרטים והרשמה: כאן

 

* חומר רקע לסדרה: מתוך תכנית הרדיו "אם תפגוש את הבודהא בדרך"
ד"ר מיכה אנקורי, אנליטיקאי יונגיאני וחוקר המיסטיקה היהודית ואנכי, בסדרת שיחות על ק.ג. יונג וחכמת המזרח. להאזנה בכל עת.

דילוג לתוכן